miércoles, 24 de octubre de 2012

O bilingüísmo retrasa o Alzeimer

Falar dous idiomas ten moitas vantaxes, iso xa o sabiamos, pero agora temos que sumar unha máis, a  que acaba de descubrir a neurocientífica Ellen Bialistok da Universidade de York, en Toronto (Canadá), que despois de anos de investigación afirma que as persoas que falan dúas linguas teñen unha mellor capacidade cognitiva que os monolingües ademais de que nelas enfermidades tan terribles coma o Alzeimer retrasan a súa aparición. A explicación é bastante fácil pois ao empregar dúas linguas temos que estar escollendo continuamente entre as dúas centrándonos ou nunha ou noutra polo que o cerebro realiza un esforzo maior e ao igual ca un musculo, o cerebro desenvólvese utilizándoo. Os estudos realizados a anciáns demostraron que os anciáns bilingües teñen unha mellor función cognitiva que os monolingúes ademais de que neles os síntomas da enfermidades aparecían uns catro ou cinco anos máis tarde. É dicir,  unha vez instalada a enfermidade as persoas que son bilingües poden continuar funcionando a un nivel alto durante catro anos máis ,o que non ocorre nos que son monolingües.  Os bilingües e os monolingües teñen conexións cerebrais diferentes e mentres un bilingúe utiliza unha para facer unha tarefa o bilingüe emprega varias ,por iso son tamén máis rápidos á hora de realizar test. Eso si, non basta con falar de cando en vez unha lingua ou outra senón que hai que empregalas continuamente.


Brais Casas Fernández 1º Bach D

2 comentarios:

Carmen cid manzano dijo...

En Filandia estudian na escola o filandés, o sueco e o inglés. En educación son o alumnado que ten mellores resultados no ensino obrigatorio.

jose gabriel novoa dijo...

Los niños finlandeses de hoy estarán el día de mañana entre los profesionales más preparados del mundo. No lo predice ninguna bola de cristal, lo auguran datos objetivos. Los niños de Finlandia no empiezan el colegio hasta los 7 años. Dos años después, sus puntuaciones son mejores que el resto de los países estudiados por la OCDE. La jornada escolar suele comenzar sobre las 8:30 a.m. hasta las 3 p.m. En total, suman 608 horas lectivas en primaria con deberes en casa que no son muy exigentes. Hasta quinto curso de primaria los docentes se aseguran de que los niños aprendan todo lo posible pero sin calificaciones puesto que no quieren rivalidad en las clases sino un ambiente sociable.
El éxito finlandés se debe a que encajan tres estructuras: la familia, la escuela y los recursos socioculturales. Los padres tienen la convicción de que son los primeros responsables de la educación de sus hijos, por delante de la escuela.
Asimismo, se señala que la diferencia radica en la elevada calificación académica del profesorado en Finlandia, principalmente en educación primaria. Los finlandeses consideran que el tesoro de la nación son sus niños y los ponen en manos de los mejores profesionales del país.
Para ser docente se necesita una calificación de más de 9 sobre 10 en sus promedios generales, y se requiere, además, una gran dosis de sensibilidad social.
Cada universidad escoge a sus aspirantes a profesores con una entrevista para valorar su capacidad de comunicación y de empatía, la explicación de un tema ante una clase, una demostración de aptitudes artísticas, una prueba de matemáticas y otra de aptitudes tecnológicas. Son las pruebas más duras de todo el país.
Jose Gabriel Novoa Quintas nº18 ! BACH A